2009-ųjų akcentai

Iki 2009-ųjų pabaigos – vos kelios trumpos dienos, tarpušvenčiu paprastai lekiančios galopu. Kol mano laiko likučių galutinai nepavogė Kūčių-Kalėdų šurmulys, tol skubu pasidalinti savo metų atradimais ir nusivylimais. Nors pastarųjų buvo akivaizdžiai mažiau (vos vienas), vis dėlto įrašysiu ir jį – tebūnie tai razina kalėdinio pyrago gabale :) Ir iš anksto visiems linkiu linksmų Šv. Kalėdų ir Naujųjų metų (nes labai gali būti, kad čia bepasirodysiu tik 2010-aisiais)!

Metų knyga:
- Roja Dove „The Essence of Perfume“, išleista 2008 metų pabaigoje, o į Lietuvą atkeliavusi 2009-ųjų pradžioje. Iš kelių mūsų šalį pasiekusių jos egzempliorių, vienas apsigyveno mano namuose ir tapo parankine darbo stalo knyga. „The Essence of Perfume“ visada gelbėja tuomet, kai žaibo greičiu reikia tikslios informacijos apie auksinę parfumerijos klasiką, žymiuosius couturier ar enciklopedinių žinių apie kvepalų ingredientus. Beletristika čia labai skoninga – tik ten, kur reikia ir tik tiek, kiek reikia.

Metų tendencija:
- parfumerija Lietuvoje tapo madinga: pagaliau apie ją pradėta plačiau rašyti ir kalbėti; apskritai, bent kiek šią sritį išmanyti ir sugebėti apie tai padiskutuoti vakarėlyje prie vyno taurės, šiandien yra gero tono ženklas – ypač tai tapo akivaizdu su nišinės parfumerijos atkeliavimu į Vilnių.

Metų atradimas:
- iš tarpukario Lietuvos spaudinių visai atsitiktinai atkapstyti faktai apie tai, kad mūsų šalyje be muilų, skalbimo miltelių bei įvairiausios kosmetikos, buvo gaminta ir parfumerija. Ne tik gaminta, bet ir nuosekliai reklamuota ano meto periodikoje, prekiauta firminėse fabrikų krautuvėlėse, tik, gaila, neišlikusi iki mūsų dienų.
- Ormonde Jayne ir „Amouage“ parfumerija: klasikinio „kirpimo“, be galo prašmatni bei ryški, ir svarbiausia - labai patikusi mano nosiai.

Metų įspūdis:
- apsilankymas Barselonos „Museu del perfum“, kurio kolekcijoje – per 5000 kvepalų flakonų nuo Antikos iki XX a. Ir visa tai – tik už 5 eurus kainuojantį bilietą!

Metų įvykis:
- nuosprendis sau – rašyti parfumerinį blogą, nepaisant klaikaus laiko trūkumo, vyro bambėjimo ir savo drovumo viešai reikšti mintis.

Metų nusivylimas:

- brangiausiais pasaulyje tituluojami „Clive Christian“ kvepalai. Ne, jie tikrai nėra blogi, bet atleiskite – ta „pompa“, su kurios pagalba jie yra reklamuojami, natūraliai sukuria nerealius lūkesčius. O štai po realių įspūdžių juos pauosčius, marketingo specialistų pagaminta „pūslė“ labai greitai subliūkšta. Dar kartą atsiprašau.

Comments

Popular Posts