Šiuolaikinė parfumerija iš vidaus: po Annos Agurinos seminaro

Ištisa diena, praleista su specialiai iš Graso į „Kvapų namus“ atvykusia parfumere Anna Agurina, prabėgo akimirksniu. Rankos, užrašai ir rankinė permirkę kvapiosiomis medžiagomis, galva pilna įspūdžių ir inspiracijų – reta proga Lietuvoje pasiklausyti žmogaus, kuris su parfumerija dirba profesionaliai, t.y. ją kuria ir iš to gyvena, žino visą šio amato virtuvę ir net gali demaskuoti tam tikrus mitus, kuriais penimi mes, eiliniai parfumerijos vartotojai; Anna turi sukaupusi ne tik kvepalų kūrėjos, bet ir „Nina Ricci“ bei „Prada“ ženklų vadybininkės patirtį Rusijoje, tad pažįsta abi barikadų puses.

„Šiuolaikinės parfumerijos“ seminaras sulaukė išskirtinai tų klausytojų, kurie ir patys užsiima kvapų maišymu, tad man, šito nepraktikuojančiai vienintelei stebėtojai iš pašalies, daug kas buvo įdomu ir nauja. Vien ko vertas pastebėjimas, kad vyrams kone negaminama PP (pure parfum, gryni kvepalai) ar EDP koncentracijos kvepalų. Žinot kodėl? Ogi dėl jų pomėgio kvėpintis itin gausiai. Kas būtų, jeigu su tokiais savo įpročiais jie vartotų ne EDT ar EDC (procentaliai pačias lengviausias kompozicijas), įsivaizduojate patys, ar ne? :)))

Auditorijos dauguma - maždaug 35 metų moterys; tai puiki  teiginio iliustracija, kad
70 proc. visų parfumerijos pirkėjų yra būtent ši grupė

Įdomiausia ir labiausiai laukta dalis, žinoma, praktinė. Anna atvyko su lagaminėliu, pilnu kvapiųjų esencijų – tiek natūralių, tiek sintetinių. O čia ir visas įdomumas, nes kai vieną šalia kito uostai tikrą indišką jazminą ir čia pat – sintetinę jo imitaciją hedioną, gali dėlioti abiejų privalumus ir trūkumus. Arba staiga suvoki, kad imbiero esencija labiau primena šokoladą, nei patį imbierą, o čiobrelis (visiems pritariamai linksint ir džiūgaujant lengvai jį atpažinus) tampa tikru Lietuvos kvapo – ne to, kuris jau yra pagamintas ir parduodamas, o to, kokį galbūt įsivaizduotų eilinis mūsų šalies pilietis – simboliu :) Potyriai, prilygstantys mažiems atradimo džiaugsmo stebuklams.



Nuo pirminių, kvepalus sudarančių ingredientų, perėjom prie tikrosios parfumerijos. Daug kam turbūt ne naujiena buvo sužinoti, kad liukso klasės aromato kilogramas dažniausiai nekainuoja nė 15 eurų. Tas pats, beje, galioja ir nišai. Štai taip, mielieji, mitas apie superbrangias žaliavas ir tėra tiktai mitas, kaip ir pasakos apie šiuo metu madingiausią, pristatomą kaip kone neįkainojamą, agarmedžio (oud) natą, kuri realiai yra gaunama laboratorijose, tam tikromis kelių ingredientų manipuliacijomis.

Kuo daugiau į tai giliniesi, tuo daugiau rizikuoji prarasti beatodairišką ir romantišką meilę parfumerijai. Žengiant gilyn į mišką, reikia mokytis sąmoningai atsiriboti nuo to, kas, pasirodo, išties ne veltui viešai neafišuojama.


Sakau ačiū organizatoriams „FumParFum“ ir „Kvapų namams“ už šį seminarą, tikėdamasi, kad panašių renginių bus ir ateityje – Lietuvoje vis dar jaučiu profesionalių parfumerinių įvykių troškulį.

Comments

  1. Ačiū už įspūdžius iš seminaro! Tikrai, puiki diena buvo! Dėkinga organizatoriams FumParFum, Kvapų namams ir perfumerei Annai Agurinai už šiltą, nuoširdų ir inspiruojantį seminarą.

    ReplyDelete
  2. Ačiū už savo potyrių atskleidimą. Aš taip pat visa esu gyva kvapais ir mintimis iš seminaro, ir netgi tas mintis vėlai vakare paverčiau dar vienu aromatu. Dėkinga Anai ir organizatoriams Aisčiui bei Kvapų namams.
    Parfumerijos pasaulio realybė nepribloškė, nes ta kita, mažiau matoma puse domiuose labiau nei tuo kas stovi parduotuvių lentynose. Visiška tiesa, kad tikro agarmedžio kvepaluose beveik niekas nenaudoja. Bet jis yra, egzistuoja, tai ne mitas - tik labai brangi substancija. Jei kada nors mums dar pasitaikytų proga susitikti, duočiau pauostyti keleto rūšių aliejaus. Draugaukime... Ne paties brangiausio, bet gero. Ir Kvapų namuose galite pauostyti. Taip, kvepaluose agarmedis kuriamas ir pateikiamas kitaip nei jis kvepia iš tiesų, ir ne iš tikro agarmedžio... Man buvo labai įdomu kai skaitydama apie tradicinius japoniškus smilkalus sužinojau, jog agarmedis ne tik buvo naudojamas kaip smilkalai, uostomos, "klausomos" skirtingos rūšys, bet geriausios kokybės medienos gabalėlį imperatorius kartais dovanodavo kaip ypatingo prielankumo ženklą savo patiems labiausiai vertinamiems valdytojams. Iki dabar saugomas Japonijos imperatoriui 765 mūsų eros metais padovanotas agarmedžio gabalas, lyg deimantas turintis savo vardą - Todaiji, populiariai dar dažniau vadinamas Ranjatai. Anksčiau svėręs 13 kg, o iki šių dienų išlikę maždaug 11,6 kg.
    Mūsų laikais sunku įsivaizduoti, kad Prezidentė kam nors dovanotų gabalėlį medienos...

    ReplyDelete
  3. Ramute, kalbėdama apie agarmedį, būtent mass parfumeriją ir turėjau galvoje, jų reklaminius tekstus, primenančius nebūtas pasakas ir realią kvepalų sudėtį. Ačiūdie, apie tikro agarmedžio egzistavimą žinau ir esu jį uosčiusi, bet dėkui už pasiūlymą - būtų smagu pabendrauti ;)

    ReplyDelete
  4. Su džiaugsmu susitikčiau, bet turbūt jau kitąmet. Neturiu kvepalų kolekcijos, bet turiu natūralių parfumerinių "deimančiukų" - susitikus galėtumėm pauostyti svetimus aruodus. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts